Стук двигуна Шевроле Нексія, Равон Р3. Зазори між поршневими пальцями, бовтаються поршні
Силовий агрегат автомобіля-це досить складний пристрій, що створює характерний звук під час роботи.
У зв'язку з цим недосвідченому власнику, та й навіть досвідченому теж, буває дуже складно відразу визначити причину виниклих сторонніх звуків і шумів, що з'являються в процесі експлуатації автомашини.
У нашій статті ми розповімо про один випадок виявлення і усунення стуку, що з'явився під час роботи двигуна автомобільної моделі Равон Р3, Шевроле Нексія.
- Наше авто укомплектоване типом мотора B15D2 L2C корейського виробництва, об'ємом 1,5 літра.
- Приблизно півтора роки тому в цьому двигуні почав з'являтися незрозумілий стукіт під час роботи.
З цією метою були перевірені зазори клапанів, які виявилися всі в нормі.
І після цього з приводу стуку, що з'явився, ніхто особливо не морочився.
Але, ось за минулі півтора року стукіт значно посилився, хоча жор мастила не спостерігається.
Немає проблем і з тягою двигуна або з його динамічними показниками.
Тому було прийнято рішення тепер грунтовно розібратися з причиною цього стуку і по можливості усунути його.
Після прослуховування силового агрегату Равон Р3 за допомогою стетоскопа було попередньо визначено, що стукіт виникає через підвищений зазор між пальцем поршня і верхньою втулкою його шатуна.
Все це призводить до того, що палець поршневий в цій втулці трохи бовтається, що і створює стукіт під час роботи кривошипно-шатунного механізму.
Мало того, в циліндрі двигуна починає бовтатися поршень, що також створює певний шум.
Зазвичай в таких випадках ми міняємо запчастини на Шевроле Нексія (Равон 3) або віддаємо старі шатуни в ремонт.
А під час ремонту в шатуні змінюється втулка на більш модернізовану або вдосконалену.
Якщо подивитися уважно на таку втулку шатуна, то всередині її можна побачити канавку, виконану по всьому колу.
- Ця канавка виконує роль масляного каналу, по якому воно потрапляє практично на всю поверхню поршневого пальця і з усіх боків.
Така конструкція забезпечить більш щадні умови роботи і тертя цих деталей.
У заводській же втулці на Шевроле Нексія масло надходить до пальця тільки через наявний у верхній частині втулки отвір.
В цьому випадку, якщо зазор між поверхнею пальця і втулки є, то масло може потрапити на всю поверхню пальця.
В іншому ж випадку палець у втулці залишиться сухим.
Однак, для того, щоб шатуни на всіх поршнях замінити, необхідно виконати дуже великий обсяг роботи.
Сюди входить і демонтаж головки блоку циліндрів, зняття піддону, всього навісного обладнання і багато чого ще іншого.
Але, іншого шляху немає, тому ми зняли всю проводку двигуна, від'єднали все навісне обладнання його, що знаходиться зверху і можна зняти в підкапотному відсіку Равон Р3.
- Після цього переходимо вниз і будемо знімати все, що знаходиться знизу.
І тільки потім знімаємо клапанну кришку мотора.
- Варто відзначити, що паралельно з проведенням заміни шатунів двигуна, ми збираємося ще й відрегулювати його клапана.
Тому ми відразу заміряли зазори клапанів, що називається за фактом.
- Ні на одному з циліндрів допустима норма в 0,12 мм на впуску перевищена не була.
Зате на випуску при нормі в 0,30 мм в шостому циліндрі зазор в клапані склав 0,32 мм.
- Тому є необхідність в регулюванні зазорів клапанів на Шевроле Нексія.
Незважаючи на те, що візуально двигун всередині виявився досить чистим, масло з нього зливалося брудне.
При цьому в ньому були помічені сліди металевого пилу.
Після того як злили повністю масло з мотора, демонтували масляний насос разом з передньою кришкою кожуха ланцюга ГРМ.
- Тому далі ми знімаємо сам ланцюг, а також черевики, натягувач ланцюга і заспокоювач.
Потім знімаємо кришки распредвалів і самі распредвали, а також штовхачі.
І після цього зможемо відкрутити і зняти з блоку циліндрів його головку.
Після того, як зняли кришки распредвалів, відзначили, що шийки на цих валах знаходяться в хорошому стані.
- В результаті нами демонтована головка блоку циліндрів (ГБЦ) двигуна Равон Р3.
- Тепер перевіряємо поршні в блоці і відчуваємо люфт.
- Тобто, бовтається у всіх площинах поршень четвертого циліндра. В інших циліндрах положення ще терпиме.
Але, незважаючи на це ми будемо розбирати всю поршневу і робити виміри діаметрів поршнів і циліндрів силового агрегату.
А також подивимося, що сталося з пальцем поршня.
Витягнувши поршня, при огляді на спідницях ніяких видимих задирів виявлено нами не було.
- Хіба що є незначна потертість.
Що стосується вкладишів шатунних, то вони теж в хорошому стані і на їх поверхні видно тільки незначну потертість.
- При перевірці кріплення шатунів на поршнях Шевроле Нексія відразу виявляється люфт на пальці.
- Це і є причиною стуку при роботі двигуна.
- Під час роботи мотора авто такий люфт і провокує появу сторонніх звуків.
Отже, зробили ми замір поршнів і всі вони виявилися одного розміру, який склав в даному випадку 74,65 м.
- Знявши шатун з поршня четвертого циліндра, виявили, що в ньому дійсно є люфт пальця поршня.
- Далі ми зробили замір діаметра спідниць всіх поршнів Равон Р3.
- Виявилося, що незважаючи на зовнішню відсутність зносу, діаметр спідниць всіх поршнів менше номінального розміру на 0,04 мм.
При вимірі діаметрів циліндрів з'ясувалося, що він скрізь збільшився тільки на 0,01 мм. При цьому еліпс-конус збільшився на 0,015 мм.
А це означає, що зазор в блоці між стінкою циліндра і новим поршнем складе в середньому 0,03-0,04 мм.
- В результаті всі ці розміри цілком відповідають допустимим нормам, тому двигун такого Шевроле Нексія має ще достатній ресурс і може експлуатуватися ще довгий час.
Розміри і стан шатунних шийок колінвала також відповідають допустимим розмірам.
- Та й самі вкладиші, ви пам'ятаєте, ще досить в хорошому стані. Тому претензій до колінвалу ніяких бути не може.
Беручи все це до уваги, ми вирішили встановити нові поршні в цей двигун з шатунами, в яких будуть встановлені наші вдосконалені втулки.
В результаті зібрали повністю поршневу групу двигуна Равон Р3.
- Тепер при перевірці поршні не гойдаються в циліндрах і ніякого люфту більше немає.
- Монтажний зазор між поршнем і стінкою циліндра вийшов у нас 0,03 - 0,04 мм.
Всі поршні, пальці і кільця поршневі були встановлені нові в оригінальному виконанні.
Тому встановлюємо нову оригінальну прокладку головки блоку циліндрів.
- Потрібно відразу уточнити, що на даному автомобілі варто встановлювати тільки оригінальні прокладки на ГБЦ, оскільки аналогового виконання прокладки тут просто не підходять.
Вони чи то відразу після установки починають пропускати масло або протікання з'являється після закінчення деякого часу.
Після цього ставимо зверху головку блоку циліндрів і збираємо привід ГРМ Шевроле Нексія.
- Потім приступаємо до регулювання клапанів.
В даному випадку виставили всі впускні клапана з зазором 0,12, а випускні клапана – 0,3 відповідно.
- Далі встановлюємо на місце передню кришку кожуха приводу ГРМ разом з масляним насосом.
При цьому встановлюємо нові ущільнювальні кільця.
- Одне з цих кілець забезпечує щільність з'єднання сорочки охолодження двигуна з помпою водяною.
А друге кільце-це герметичність масляного каналу.
Тому при установці передньої кришки кожуха приводу ГРМ з маслонасосом бажано обидва ці кільця встановлювати новими.
В результаті ми зібрали повністю мотор нашого Равон Р3, залили всі технічні рідини і приступаємо до першого запуску.
- Варто також відзначити, що силовий агрегат нашого автомобіля пройшов до цього 65,5 тис.кілометрів.
- В результаті двигун Равон Р3 Шевроле Нексія успішно запустився, працює при цьому рівно і тихо.
Ніяких сторонніх звуків тепер вже не чути.
Проте, прочитавши керівництво по ремонту Равон R3 CHEVROLET NEXIA 1.5, з фото і детальним описом роботи, можна заощадити на послугах СТО та виконати завдання самому в гаражних умовах. При необхідності можна в будь-який момент купити необхідні запчастини Равон R3 1.5, Шевроле Нексія в нашому магазині за лояльними цінами.