Заміна зчеплення Шевроле Кобальт та Равон Р4
Заміна зчеплення або його запчастин на Равон Р4 і Шевроле Кобальт з двигуном 1,5 л може бути необхідна як на 30 000 км пробігу, так і після 150 тисяч. Все залежить від якості запчастин і водійського досвіду. А також стану коробки передач і двигуна.
Термін служби зчеплення Chevrolet Cobalt (Ravon R4)
На ресурс механізму зчеплення впливає дуже багато чинників, щоб намагатися прогнозувати термін його заміни. На жаль, багато водіїв не звертають уваги на первинні ознаки зносу деяких запчастин, які до зчеплення і не відносяться.
Наприклад, якщо на підході задній сальник колінвала, через нього починає підтікати моторне масло, диски зчеплення замаслилися досить швидко.
Не звернувши вчасно увагу на стан сальника (по витраті масла або ознаками течі на картері зчеплення), можна вбити зчеплення буквально за 2-3 тисячі пробігу, а то й раніше.
Що ще впливає на прискорений знос зчеплення, ми постаралися зібрати в один чек-лист:
-
Агресивна манера водіння. Це перш за все різкі старти з пробуксовкою, некоректні перемикання передач, динамічна їзда.
-
Якість запчастин Шевроле Кобальт Chevrolet Cobalt (Ravon R4). Чого вже точно не варто робити, так це економити на комплекті зчеплення. Знімати коробку передач для заміни кожних 10 тисяч через економію, наприклад, на вижимний підшипник - не сама блискуча перспектива.
-
Замаслення веденого диска. Таке часто трапляється через зношування сальника колінвала або первинного вала коробки передач. Ці запчастини слід також вибирати відповідально і явно не на авторинку, де повно контрафакту.
-
Попадання абразиву або вологи в картер зчеплення. Таке може статися при недбалій збірці або порушення відносної герметичності картера зчеплення (тріщини, ущільнювач забруднено або ушкоджено трубки приводу).
-
Некоректна збірка або установка механізму зчеплення, відсутність кваліфікації або необхідних пристосувань у механіка, недотримання моменту затягування болтів кошика зчеплення.
-
Зношена робоча рідина в гідроприводі зчеплення, витік рідини або недостатній її рівень.
В результаті впливу цих факторів швидко стираються фрикційні накладки веденого диска зчеплення, руйнуються або нерівномірно зношуються пелюстки кошика і демпферні пружини, виходить з ладу вижимний підшипник.
Ознаки зносу зчеплення Равон Р4 і Шевроле Кобальт
Щоб уникнути раптових проблем зі зчепленням, фахівці рекомендують виконувати його перевірку і регулювання (в тому числі і гідроприводу) як мінімум раз в 60-65 тисяч пробігу або одночасно з заміною масла в коробці передач.
Завдяки цьому можна відкинути деякі підозри в некоректній роботі трансмісії. Справа в тому, що при сильному зносі КПП в старому маслі будуть явно видно металеві продукти зносу, стружка, уламки.
Основні ознаки несправності механізму зчеплення Chevrolet Cobalt (Ravon R4) і запчастини, що впливають на ресурс:
-
Пробуксовування зчеплення. При відпущеної педалі під час розгону або під навантаженням двигун розвиває обороти, а швидкість не змінюється або змінюється незначно. Найчастіше помітно при старті з місця. Супроводжується запахом горілих накладок.
-
Зчеплення «веде». При вичавленої педалі крутить момент продовжує передаватися на первинний вал КПП.
-
Скрип, тріск або інший шум при вижатій педалі. Винен, швидше за все, вижимний підшипник, але якщо вчасно його не замінити, це призведе до руйнування пружних пелюсток кошика зчеплення.
-
Ривки при перемиканні передач, неможливість включити першу або задню передачу. Причина може бути в зруйнованому кошику, зношеному веденому диску або вижимному підшипнику, а також в несправності гідроприводу.
Міняємо зчеплення на Равон Р4 і Шевроле Кобальт самостійно
Для заміни зчеплення на Шевроле Кобальт (Равон Р4) знадобиться:
-
стандартний набір інструментів;
-
масло для КПП, якщо необхідна його заміна (близько 2 л);
-
12-гранна головка на 36 мм з довгим комірчиком;
-
оправлення для центрування веденого диска;
-
ємність для зливу масла;
-
сальник (ущільнювач) вичавного підшипника;
-
новий комплект зчеплення.
Який комплект зчеплення, який краще купити на Шевроле Кобальт, залежить від фінансових можливостей в першу чергу. Фахівці рекомендують купувати оригінальні запчастини Равон / Шевроле за такими каталожними номерами:
-
вижимний підшипник 25192480-GM;
-
диск зчеплення ведений 25186832-GM;
-
корзина зчеплення 96980047-GM;
-
комплект зчеплення оригінальний - General Motors 096980047.
Є неоригінальні комплекти. Наприклад, хороші відгуки про запчастини Кобальт / Р4 Sachs 3000 990 214, Valeo 826713, LUK 624 3710 09 і ряд інших.
Для початку роботи знімаємо захист картера двигуна. Підрамник не чіпаємо, оскільки він дає можливість дістатися до коробки передач без проблем. Роботу виконуємо за таким алгоритмом:
-
Піднімаємо автомобіль на домкраті, знімаємо колесо і відкручуємо ступичні гайку (гайку ШРУСа) головкою на 36 мм з довгим воротком. Попередньо її необхідно розконтрити.
-
Відводимо маточину в зборі в сторону, тим самим звільнивши шліци зовнішнього ШРУСа.
-
Відкручуємо кріплення внутрішнього ШРУСа.
-
Монтажної лопаткою витягаємо шліци внутрішнього ШРУСа з диференціала.
-
Під час цього масло почне витікати з-під сальника. Попередньо ставимо ємність для зливу. Якщо необхідна повна заміна масла, використовуємо зливну пробку під лівим внутрішнім ШРУСом.
-
Відключаємо фішки проводів від датчиків КПП і відкручуємо болти кріплення картера по периметру.
-
Відкручуємо болти кріплення нижньої опори коробки.
-
Знімаємо акумулятор і акумуляторний майданчик.
-
Відключаємо два троси вибору передач, піддягаємо їх викруткою і скидаємо з шарнірів.
-
Відкручуємо кронштейн тросів КПП і відводимо троса в сторону.
-
Послаблюємо, але не викручуємо три болти на верхній опорі КПП.
-
Відключаємо шланг гідромагістралі приводу зчеплення, знявши стопорне кільце.
-
Встановлюємо опори (домкрати, підставки або бруски) під картер двигуна і під картер КПП.
-
Акуратно від'єднуємо коробку від блоку циліндрів і знімаємо її.
-
Відкручуємо болти кріплення кошика і знімаємо його, притримуючи ведений диск.
-
Оглядаємо робочу поверхню маховика. Не допускається наявність глибоких рисок, подряпин і тріщин, а також слідів масла та інших рідин.
-
Використовуючи центрувальне проставлення потрібного діаметра,
встановлюємо новий кошик і новий ведений диск.
-
Знімаємо старий вижимний підшипник з картера КПП.
-
Для цього видаляємо стопор трійника для прокачування і виймаємо пластикову втулку. Трубка вичавного підшипника піде всередину.
-
Підшипник можна знімати, відкрутивши три болти під шестигранник на 5 мм.
-
Міняємо ущільнювач вичавного підшипника і встановлюємо на штатне місце нову запчастину.
-
Акуратно встановлюємо трійник для прокачування контуру зчеплення, зафіксувавши його стопором.
При необхідності прокачування системи приводу зчеплення, роботу можна виконати самому. У трійнику встановлений клапан, який не дає повітрю потрапляти в систему в процесі прокачування.
Збірка і установка КПП на блок циліндрів виконується в зворотному порядку. Після складання необхідно перевірити працездатність механізму як на місці, так і в русі, а при необхідності долити гальмівної рідини в бачок головного циліндра приводу.
Проте, прочитавши керівництво по ремонту Равон R4 CHEVROLET COBALT 1.5, з фото і детальним описом роботи, можна заощадити на послугах СТО та виконати завдання самому в гаражних умовах. При необхідності можна в будь-який момент купити необхідні запчастини Равон R4 Шевроле Кобальт 1.5 в нашому магазині за лояльними цінами.